מטפלת זוגית על דרכים ליצירת זוגיות טובה ומעשירה

מטפלת זוגית על דרכים ליצירת זוגיות טובה ומעשירה

חשבתם לעצמכם האם וכיצד אתם משקיעים בזוגיות שלכם? כיצד אתם מתחזקים אותה בשגרת היומיום והמציאות התובענית של החיים? חשבתם מה אתם עושים על מנת לשמר את האהבה והתשוקה? האם אתם יודעים מה מיטיב עם בן זוגכם? מה כואב וקשה לו באמת? מה אתם עושים עבורו כדי לבטא אהבתכם? מה הוא עושה עבורכם?

כאשר אני שואלת בני זוג במהלך הטיפול הזוגי , מתי בפעם האחרונה הייתה שיחה אינטימית פתוחה וכנה, בדרך כלל התשובה היא 'הספקנו לשכוח' או 'בתחילת הקשר' ולפעמים גם 'אף פעם לא'. זוגיות היא מערכת דינאמית ומתפתחת ויש צורך להשקיע בה ולטפח אותה בכל שלב ושלב בחיי הזוגיות והמשפחה. תמיד יש את הסיטואציות והסיבות שיכולות למנוע מאיתנו את העשייה, השאלה מה אנחנו בוחרים.

להלן מספר רעיונות המובאות על ידי מטפלת זוגית ליצירת זוגיות טובה ומעשירה. על מנת שהם לא יישארו בגדר המלצות בלבד, בשלב ראשון בחרו לך 2-3 רעיונות קלות ליישום עבורכם והתמידו איתם. לאחר מכן המשיכו הלאה.

1. הערכה וכבוד הדדי – זה הבסיס לקשר .

• 2. קבלו את האחר וקבלת השונות בתפיסה והסגנון החיים.
• 3. פתחו מיומנויות תקשורת שכוללות הקשבה, אמפטיה ,הבעת צרכים ורגשות.
תשתדלו לפתח שיחה אינטימית. בה תוכלו להביע את מה אתם מרגישים,
למה אתם זקוקים, ממה אתם חוששים. אל תצאו מנקודת הנחה שהשני
קורא את מחשבותיך ויודע מה אתה מרגיש ורוצה.

• 4. אל תצברו כעסים ואל תימנעו מקונפליקטים. מצאו את הדרך להביע גם את הכעס באופן בונה: סגנון האשמות ובקורת הא דבר מרחיק. שתפו בתחושות, רגשות , ציפיות כגון: קשה לי ש…, אני מצפה ש… חשוב לי ש.. הייתי שמחה לו.. כואב לי ש…. שיחה מסוג זה מזמינה ומקרבת.
אם הנכם מתקשים לעשות דיאלוג מסוג זה בכוחות עצמכם שקלו לפנות לייעוץ אצל מטפלת זוגית.
• 5. נסו לשמר את הנתינה שהייתה אופיינית לתקופת ירח הדבש שלכם.
• 6. אמצו פעילויות חיבה ומחוות קטנות , דברים ללא הוצאה כספית גדולה ושלא לוקחות זמן רב כגון: מחמאה, לכתוב "פתק אהבה", sms מפרגן,חיבוק, הפתעות , להביא פרחים או כל דבר אחר שאתם יודעים שבן זוגכם אוהב. אל תצפו לתמורה מיידית ואל תתחשבנו.
• 7. תכננו זמן קבוע מראש וקבעו פגישה ביניכם במהלך השבוע. בפגישה זו נהלו שיחה קצרה בה אחד מדבר והשני מקשיב. מומלץ שהדיאלוג הזה יהיה ממוקד בכם. תשתדלו לא לברוח ולדבר על אחרים.
• 8. בנו מרחב משותף עשייה או בילוי משותף(סוף שבוע ביחד, צעידה משותפת, בישול ביחד או כל פעילות שתבחרו) . יחד עם זאת , קחו ואפשרו את המרחב האישי , כל אחד עם תחביביו והנאותיו.

Counselor and happy couple after effective marital therapy

להתיעצות ראשונית מלאו פרטים או דברו איתי

דילוג לתוכן