טיפול זוגי – מי יודע מדוע ולמה?

מה אתם עושים שיש תקלה ברכב? וודאי מכניסים את הרכב למוסך. מה אתם עושים שיש כאבי שיניים? וודאי הולכים לרופא שיניים. אבל מה אתם עושים שאתם מרגישים שלא טוב לכם בחיי הזוגיות? מה אתם עושים שאתם מרגישים בודדים ושאין לכם חבר ושותף בבית? שהאהבה והתשוקה דועכת ומבלים עוד לילה בשגרה ושעמום? כמה פעמים אתם רבים ומתווכחים על אותו דבר, עושים את אותו דבר ושום דבר אחר לא קורה?

יש זוגות שבמשך שנות הנישואים, במקום שהקשר יהיה מקור לכוח ותמיכה, הוא הופך למקור כאב וסבל. לא פעם נשאלת השאלה : לאן נעלמה האהבה? האם זה הגבר איתו התחתנתי? האם זו האישה איתה ארצה להזדקן? שנות הנישואים והשחיקה המלווה אותן, הילדים, בעיות היומיום, בעיות הפרנסה והמשברים שבדרך – כל אלה משפיעים על הקשר הזוגי.
במהלך השנים זוגות רבים מוצאים עצמם מרוחקים זה מזה וחווים בדידות, אכזבה ותסכול. הם לא מצליחים לפתור את הקונפליקטים בכוחות עצמם ומוצאים פתחי מילוט כגון: עבודה עד שעות מאוחרות, עיסוקים אישיים והיעדרות מהבית, ניהול צ'אטים במחשב ואף קשר מחוץ לנישואין. חלק מהזוגות נשארים במצב זה ללא שינוי, וחלקם בוחרים בפרידה או בגירושין. אחרים בוחרים לקחת אחריות על היחסים בזוגיות ופונים לקבלת טיפול זוגי אצל מטפלת זוגית או יועצת זוגית.

כיצד מתנהל טיפול זוגי?
טיפול זוגי הינו מסע משותף של המטפלת זוגית עם בני הזוג . הפגישה הראשונה מיועדת להכרות ולהערכת הבעיה . המטפל יחד עם המטופלים מגדיר את המסגרת הטיפולית: מטרות הטיפול, ומגדירים זמן משוער של התהליך .מדובר בתהליך שלעיתים הינו ממוקד וקצר ולעיתים וארוך יותר, וזאת בהתאם למורכבות הבעיות. שלב הראשון של כל טיפול זוגי הוא שלב של היכרות, הערכת הבעיה ויצירת קשר עם המטפלת זוגית ולכן חשוב לא למהר ולהסיק מסקנות לגבי יעילות הטיפול. בטיפול זוגי מבררים את הסיבות למריבות בין בני הזוג ומזהים את מקור הקונפליקט ואת דפוסי התקשורת. הטיפול הנכון במריבות יכול לקדם את הקשר. בדרך כלל, מאחורי המריבות חבויים צרכים רגשיים של כל לאחד מבני הזוג כמו: קרבה, עצמאות, תשומת לב, שליטה ועוד. בטיפול זוגי ניתן לגלות את הצרכים האמיתיים, המודעים והלא-מודעים של כל אחד מבני הזוג. המטרה אינה באה לשנות את מי מבני הזוג אלא לשנות דפוסי התנהגות לא יעילים . מטפלת זוגית יכולה לסייע לבני הזוג בבניית מערכת יחסים המבוססת על תקשורת פתוחה, הבנה, שיתוף רגשי, הקשבה אמיתית ואינטימיות.
מתי כדאי לפנות לטיפול זוגי?
כאשר בין בני זוג יש: בעיות בתקשורת, מאבקי כוח , מריבות תכופות, כעס ומתח מתמשך, היעדר שותפות בחיי היומיום, תחושת ריחוק וחוסר אינטימיות, משבר בגידה, בעיות ביחסי מין, בעיות עם משפחת המוצא, נישואים שניים/פרק ב', קשיים הקשורים למעברים במעגל החיים (כגון הולדת ילד ראשון, התרוקנות הקן).

Making up on a therapy

להתיעצות ראשונית מלאו פרטים או דברו איתי

דילוג לתוכן